MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
1.TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi Ön Bilgilendirme Formu (“ÖN BİLGİLENDİRME”)’ REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş.’ye (“SATICI”) ait regold.com.tr internet sitesi üzerinden ürün satın alan ve aşağıda bilgileri yazılı alıcının (“ALICI”) Mesafeli Satış Sözleşmesinin (“SÖZLEŞME”) koşulları, ürünün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, ürünlerin teslimi ve cayma hakkına ilişkin ön bilgi edinmesi amacıyla hazırlanmıştır. İşbu Ön Bilgilendirme, 28 Kasım 2013 tarih ve 28835 sayılı Resmî Gazete ile yayımlanarak, 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca ön bilgilendirme formu niteliğindedir. İşbu Ön Bilgilendirme ALICI’nın siparişi onaylamasıyla yürürlüğe girecek olan Mesafeli Satış Sözleşmesinin ayrılmaz bir parçasıdır.
A.‘ALICI’; (sözleşmede bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır)
B.‘SATICI’; (sözleşmede bundan sonra “SATICI” olarak anılacaktır)
AD- SOYAD: REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş
ADRES: Mollafenari Mh. Nur-u Osmaniye Cd. No:55/1 Çemberlitaş/ İSTANBUL
İş bu ön bilgilendirmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2.ALICI VE SATICIYA AİT BİLGİLER
3. ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
Ürün/ürünlerin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, tüm vergiler dahil satış bedeli, ödeme şekli, aşağıda belirtildiği gibidir.
Ödeme Şekli ve Planı:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek kişi:
Fatura Adresi:
Sipariş Tarihi:
Tahmini Teslimat Tarihi:
Teslim şekli:
ALICI tarafından söz konusu ürünlerin bedeli, kargo masrafı da ALICI’ya ait olmak üzere her koşulda kredi kartı veya aynı benzer nitelikteki banka kartları ile elektronik ortamda SATICI’ya ödenecektir. SATICI, 3. maddede yer alan ürünlere ilişkin ödeme işleminin tamamlanmasını takiben söz konusu ürünleri ALICI’nın 2. Maddede belirtilen adresine teslim edilecektir.
Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile teslim edilecektir. Teslimat adresi ile fatura adresinin farklı olması halinde fatura ALICI’nın kayıtlı e posta adresine gönderilecek, talep halinde ise verilen adrese fiziken teslim edilecektir.
ALICI iş bu maddede belirtilen tüm bilgileri okuduğunu ve anladığını, siparişinin detayları konusunda bilgilendirildiğini, siparişin onaylanması halinde bu ürün/ürünlerin satın alınması için gerekli onayı verdiğini ve taraflar arasında mesafeli satış sözleşmesinin kurulacağını kabul etmektedir.
4.CAYMA HAKKI
4.1. ALICI, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşme konusu ürünün/ürünlerin kendisi tarafından teslim alınmasını takiben 14 (on dört) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
4.2. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile gönderilmesi ve ürün/ürünlerin “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri çerçevesinde yer almaması gerekmektedir.
4.3. ALICI, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi SATICI’ya yönelttiği tarihten itibaren en geç on gün içinde malı teslim aldığı SATICI’ya ya da yetkilendirilmiş olduğu kişiye/firmaya ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile teslim etmeniz gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.), kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile eksiksiz ve hasarsız olarak teslim etmelidir. Ürünün belirtilen iade adresine gelişi sırasındaki sorumluluk alıcıya aittir.
4.4. Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde, malın yukarıda belirtildiği şekilde kendisine iade edilmiş olması şartıyla, ALICI’dan tahsil ettiği bedelleri ALICI’nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına ve ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.
4.5. Teslim alınmış olan malın değerinde ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
4.6. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
4.7. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir. ALICI, iş bu formu dijital ortamda onaylamakla cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
5.CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
5.1. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 15. Maddesi gereği, tüketicinin özel istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen ve/veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerde cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) kullanılamaz. Bu doğrultuda:
-Üzerine isim, tarih, harf ve/veya özel mesaj yazılan ürünlerde,
-Kişiye özel tasarlanmış ürünlerde,
-Kişisel talepler doğrultusunda boyut, taş, maden, veya tasarım değişikliği yapılan, ürünlerde, (Tahdidi olmamak üzere; ürün boyunda ölçü seçimi yapılan tüm ürünler, ürünün regold.com.tr’de sunulan maden renginden farklı bir renkte üretilmesinin talep edilmesi vb.)
-Yüzük ölçüsü kişiye özel olarak hazırlandığı için tüm yüzük siparişlerinde ve kolye, bileklik, bilezik, halhal, şahmeran boyu ve modelinde değişiklik yapılan ürünlerde,
Bunlarla tahdidi olmamakla, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi kapsamında kalan ALICI’nın istekleri doğrultusunda üretilen, kişiselleştirme yapılan tüm ürün gruplarında yasal koşullara bağlı olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) bulunmamaktadır. ALICI bu duruma rıza gösterdiğini, siparişi sırasında cayma hakkının bulunmadığı hususunda ayrıntılı bilgilendirildiğini kabul etmektedir.
5.2. ALICI’nın bir yurtdışı teslimat adresi beyan etmesi neticesinde Türkiye Gümrük Sahası dışındaki bir adrese teslim edilen ürünler Cayma hakkı kapsamı dışındadır. Siparişin gideceği ülkede oluşabilecek gümrük masrafları, ekstra taşıma masrafları vb. tüm diğer masraflar ALICI tarafından karşılanacaktır.
Yurt dışına gönderilen ürünlerin ALICI’sına ulaşmaması ve SATICI'ya geri gönderilmesi halinde sipariş sahibine taşımacılık bedelinin iadesi yapılmaz ve sipariş ücretsiz olarak tekrar gönderilmez.
ALICI'nın siparişinin gümrük süreçlerinin çözülmemesi sebebi ile ilgili ülkenin gümrük uygulamaları içerisinde ürünü imha etme, alıkoyma vb. bir uygulama olduğunda ve/veya gümrük süreci sona erdikten sonra dahi ALICI’nın ikamet ettiği ülke sınırlarında taşıma esnasında yaşanan aksaklıklar sebebi ile (ürünün kaybolması, çalınması, ALICI’nın adres ve/veya İletişim bilgilerini hatalı bildirmesi vs.) ALICI’nın kusuru olmasa dahi, SATICI’dan kaynaklı olmayan herhangi bir sebeple ürünün ALICI’ya ulaştırılamaması halinde bu durumdan SATICI sorumlu değildir ve sipariş tutarı geri ödenmez.
6.DİĞER HÜKÜMLER
6.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde iş bu bilgilendirmeye konu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul etmektedir.
6.2. Sipariş edilecek olan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile ALICI’ nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır. ALICI’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlerde teslimat süresi 30 günü aşabilecektir. ALICI, kişisel ihtiyaçları ve isteği doğrultusunda hazırlanan bir ürünü satın aldığında teslimatın 30 gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla sözleşmeyi feshedemeyeceğini kabul etmektedir.
6.3. regold.com.tr üzerinden ürünün satışa sunulması aşamasında teknik hatalar ya da maddi hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde SATICI siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ALICI’ya iade etme hakkına sahiptir. ALICI bu durumu bila itiraz kabul etmektedir.
6.4. regold.com.tr İnternet Sitesi'nde sunulan ürünlerin el yapımı olmasından ve siparişi verilen yüzük ölçülerinin farklılığı nedeniyle ağırlık, uzunluk, genişlik vb. özelliklerinde üretim sonrasında ± %10 kadar farklılık olabilmektedir. ALICI sipariş oluştururken bu duruma onay ve rıza verdiğini kabul etmektedir.
6.5. SATICI, Mesafeli Satış Sözleşmesinden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
6.6. SATICI, regold.com.tr’de satışa sunduğu ürünlerin tamamının stokta bulunmaması muhtemeldir. Sipariş edilen ürünler, gerekli görüldüğü durumlarda üretilmektedir. Ancak çeşitli sebeplerle, sipariş verilen ve stokta olmayan ürünlerin üretimi mümkün olmayabilir. Tedarik sıkıntısı yaşandığında ve/veya ürün artık stokta olmadığında, SATICI müşteriye sipariş edebileceği benzer veya daha farklı kategori ve değerde ikame ürünler hakkında bilgi verme hakkını saklı tutar. Müşterinin ikame ürünleri sipariş etmek istememesi halinde, istenmeyen ikame ürün için ödenmiş olan tutarı SATICI, ALICI’ya iade eder.
6.7. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde Mesafeli Satış Sözleşmesinden doğan yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade edeceğini kabul etmektedir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ila 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul etmektedir.
6.8. ALICI herhangi bir nedenle ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul etmektedir.
6.9. Teslim anında ALICI'nın teslimat adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş kabul edilecektir. ALICI’nın teslimat adresinde bulunmaması, ürünü teslim almaması ve/veya regold.com.tr’ye üyelik esnasında ve/veya sipariş sırasında hatalı/eksik/yanlış adres ve iletişim bilgisi vs. vermesi, taşıyıcı kargo firması tarafından kendisine SMS ve/veya e-posta yoluyla gönderilen teslimat kodunu 3. Kişilerle paylaşması ve ürünün/ürünlerin kaybolmasına/çalınmasına/zarar görmesine sebebiyet vermesi vs. sebeplerle ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumlarında; SATICI hiçbir sorumluluk kabul etmez. Bu durumda, ALICI’nın ürünü teslim alamamasından ve/veyahut ürünün kargo şirketinde beklemesinden ve/veyahut geç teslim almasından kaynaklanan her türlü doğrudan ve/veyahut dolaylı zarardan ve ziyandan ALICI tek başına sorumlu olduğunu kabul etmektedir. Ürünün ALICI’ya teslim edilememesi ve taşıyıcı kargo firmasına iade edilmesi halinde, bir defaya mahsus ürün kargo şirketi tarafından tekrar SATICI’ ya gönderilir.
Ürünün taşıyıcı kargo firması tarafından ALICI’ya teslim edilememesi ve SATICI’ya iade edilmesi halinde, Şayet ALICI siparişin iptali yerine ürünün kendisine ulaştırılmak üzere SATICI tarafından ikinci defa kargoya verilmesini talep ederse; kargo ve taşıma ücretlerinin tamamı ALICI tarafından karşılanacaktır. Aksi halde, ALICI’nın bu durumu kabul etmemesi durumunda SATICI sözleşmeyi tek taraflı ve tazminatsız olarak feshetme hak ve yetkisine sahiptir. ALICI bu durumu sonuçlarını tahayyül ederek kabul etmektedir.
6.10.ALICI, ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI’ya ödenmemesi halinde, ALICI ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.11. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebep halleri nedeni ile ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildireceğini kabul etmektedir. ALICI da siparişin iptal edilmesini, ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ila 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul etmektedir.
6.12. SATICI’nın, ALICI tarafından siteye kayıt formunda belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen adresi, e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim bilgileri üzerinden mektup, e-posta, SMS, telefon görüşmesi ve diğer yollarla iletişim, pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla ALICI’ya ulaşma hakkı bulunmaktadır. ALICI, Mesafeli Satış Sözleşmesini kabul ettiğinde SATICI’nın kendisine yönelik yukarıda belirtilen iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul etmektedir.
6.13. ALICI, mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir.
6.14. Satışa konu ürün 2 sene boyunca garantilidir. Teslimden itibaren 2 sene içerisinde ürün ile ilgili herhangi bir üretim hatası ortaya çıkması durumunda ürünü tamir etme ya da yenisi ile değiştirme garantisi vermektedir. ALICI ürüne 3. Kişiler tarafından parça değişimi, tamirat vb şeklinde herhangi bir müdahale yapılmış olması halinde ve kullanıcı hatalarından kaynaklanan fiziksel tahribat bulunması halinde garantinin geçerli olmadığını bildiğini kabul etmektedir.
6.15. ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürünün ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edebilir. ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
6.16. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini kabul etmektedir.
6.17. ALICI siparişine ve/veya siparişine konu ürüne ve/veya siparişi ile ilgili herhangi bir konuda şikâyetinin olması halinde, şikâyetlerini yukarıda belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilir. İletilmiş olan şikâyet başvuruları kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede geri dönüş sağlanacaktır. Ayrıca ALICI, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
6.18. ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu formun sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
SATICI: REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş
ALICI:
TARİH:
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
1.TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi Ön Bilgilendirme Formu (“ÖN BİLGİLENDİRME”)’ REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş.’ye (“SATICI”) ait regold.com.tr internet sitesi üzerinden ürün satın alan ve aşağıda bilgileri yazılı alıcının (“ALICI”) Mesafeli Satış Sözleşmesinin (“SÖZLEŞME”) koşulları, ürünün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, ürünlerin teslimi ve cayma hakkına ilişkin ön bilgi edinmesi amacıyla hazırlanmıştır. İşbu Ön Bilgilendirme, 28 Kasım 2013 tarih ve 28835 sayılı Resmî Gazete ile yayımlanarak, 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca ön bilgilendirme formu niteliğindedir. İşbu Ön Bilgilendirme ALICI’nın siparişi onaylamasıyla yürürlüğe girecek olan Mesafeli Satış Sözleşmesinin ayrılmaz bir parçasıdır.
A.‘ALICI’; (sözleşmede bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır)
B.‘SATICI’; (sözleşmede bundan sonra “SATICI” olarak anılacaktır)
AD- SOYAD: REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş
ADRES: Mollafenari Mh. Nur-u Osmaniye Cd. No:55/1 Çemberlitaş/ İSTANBUL
İş bu ön bilgilendirmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2.ALICI VE SATICIYA AİT BİLGİLER
3. ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
Ürün/ürünlerin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, tüm vergiler dahil satış bedeli, ödeme şekli, aşağıda belirtildiği gibidir.
Ödeme Şekli ve Planı:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek kişi:
Fatura Adresi:
Sipariş Tarihi:
Tahmini Teslimat Tarihi:
Teslim şekli:
ALICI tarafından söz konusu ürünlerin bedeli, kargo masrafı da ALICI’ya ait olmak üzere her koşulda kredi kartı veya aynı benzer nitelikteki banka kartları ile elektronik ortamda SATICI’ya ödenecektir. SATICI, 3. maddede yer alan ürünlere ilişkin ödeme işleminin tamamlanmasını takiben söz konusu ürünleri ALICI’nın 2. Maddede belirtilen adresine teslim edilecektir.
Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile teslim edilecektir. Teslimat adresi ile fatura adresinin farklı olması halinde fatura ALICI’nın kayıtlı e posta adresine gönderilecek, talep halinde ise verilen adrese fiziken teslim edilecektir.
ALICI iş bu maddede belirtilen tüm bilgileri okuduğunu ve anladığını, siparişinin detayları konusunda bilgilendirildiğini, siparişin onaylanması halinde bu ürün/ürünlerin satın alınması için gerekli onayı verdiğini ve taraflar arasında mesafeli satış sözleşmesinin kurulacağını kabul etmektedir.
4.CAYMA HAKKI
4.1. ALICI, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşme konusu ürünün/ürünlerin kendisi tarafından teslim alınmasını takiben 14 (on dört) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
4.2. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile gönderilmesi ve ürün/ürünlerin “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri çerçevesinde yer almaması gerekmektedir.
4.3. ALICI, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi SATICI’ya yönelttiği tarihten itibaren en geç on gün içinde malı teslim aldığı SATICI’ya ya da yetkilendirilmiş olduğu kişiye/firmaya ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile teslim etmeniz gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.), kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile eksiksiz ve hasarsız olarak teslim etmelidir. Ürünün belirtilen iade adresine gelişi sırasındaki sorumluluk alıcıya aittir.
4.4. Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde, malın yukarıda belirtildiği şekilde kendisine iade edilmiş olması şartıyla, ALICI’dan tahsil ettiği bedelleri ALICI’nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına ve ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.
4.5. Teslim alınmış olan malın değerinde ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
4.6. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
4.7. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir. ALICI, iş bu formu dijital ortamda onaylamakla cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
5.CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
5.1. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 15. Maddesi gereği, tüketicinin özel istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen ve/veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerde cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) kullanılamaz. Bu doğrultuda:
-Üzerine isim, tarih, harf ve/veya özel mesaj yazılan ürünlerde,
-Kişiye özel tasarlanmış ürünlerde,
-Kişisel talepler doğrultusunda boyut, taş, maden, veya tasarım değişikliği yapılan, ürünlerde, (Tahdidi olmamak üzere; ürün boyunda ölçü seçimi yapılan tüm ürünler, ürünün regold.com.tr’de sunulan maden renginden farklı bir renkte üretilmesinin talep edilmesi vb.)
-Yüzük ölçüsü kişiye özel olarak hazırlandığı için tüm yüzük siparişlerinde ve kolye, bileklik, bilezik, halhal, şahmeran boyu ve modelinde değişiklik yapılan ürünlerde,
Bunlarla tahdidi olmamakla, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi kapsamında kalan ALICI’nın istekleri doğrultusunda üretilen, kişiselleştirme yapılan tüm ürün gruplarında yasal koşullara bağlı olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) bulunmamaktadır. ALICI bu duruma rıza gösterdiğini, siparişi sırasında cayma hakkının bulunmadığı hususunda ayrıntılı bilgilendirildiğini kabul etmektedir.
5.2. ALICI’nın bir yurtdışı teslimat adresi beyan etmesi neticesinde Türkiye Gümrük Sahası dışındaki bir adrese teslim edilen ürünler Cayma hakkı kapsamı dışındadır. Siparişin gideceği ülkede oluşabilecek gümrük masrafları, ekstra taşıma masrafları vb. tüm diğer masraflar ALICI tarafından karşılanacaktır.
Yurt dışına gönderilen ürünlerin ALICI’sına ulaşmaması ve SATICI'ya geri gönderilmesi halinde sipariş sahibine taşımacılık bedelinin iadesi yapılmaz ve sipariş ücretsiz olarak tekrar gönderilmez.
ALICI'nın siparişinin gümrük süreçlerinin çözülmemesi sebebi ile ilgili ülkenin gümrük uygulamaları içerisinde ürünü imha etme, alıkoyma vb. bir uygulama olduğunda ve/veya gümrük süreci sona erdikten sonra dahi ALICI’nın ikamet ettiği ülke sınırlarında taşıma esnasında yaşanan aksaklıklar sebebi ile (ürünün kaybolması, çalınması, ALICI’nın adres ve/veya İletişim bilgilerini hatalı bildirmesi vs.) ALICI’nın kusuru olmasa dahi, SATICI’dan kaynaklı olmayan herhangi bir sebeple ürünün ALICI’ya ulaştırılamaması halinde bu durumdan SATICI sorumlu değildir ve sipariş tutarı geri ödenmez.
6.DİĞER HÜKÜMLER
6.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde iş bu bilgilendirmeye konu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul etmektedir.
6.2. Sipariş edilecek olan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile ALICI’ nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır. ALICI’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlerde teslimat süresi 30 günü aşabilecektir. ALICI, kişisel ihtiyaçları ve isteği doğrultusunda hazırlanan bir ürünü satın aldığında teslimatın 30 gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla sözleşmeyi feshedemeyeceğini kabul etmektedir.
6.3. regold.com.tr üzerinden ürünün satışa sunulması aşamasında teknik hatalar ya da maddi hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde SATICI siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ALICI’ya iade etme hakkına sahiptir. ALICI bu durumu bila itiraz kabul etmektedir.
6.4. regold.com.tr İnternet Sitesi'nde sunulan ürünlerin el yapımı olmasından ve siparişi verilen yüzük ölçülerinin farklılığı nedeniyle ağırlık, uzunluk, genişlik vb. özelliklerinde üretim sonrasında ± %10 kadar farklılık olabilmektedir. ALICI sipariş oluştururken bu duruma onay ve rıza verdiğini kabul etmektedir.
6.5. SATICI, Mesafeli Satış Sözleşmesinden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
6.6. SATICI, regold.com.tr’de satışa sunduğu ürünlerin tamamının stokta bulunmaması muhtemeldir. Sipariş edilen ürünler, gerekli görüldüğü durumlarda üretilmektedir. Ancak çeşitli sebeplerle, sipariş verilen ve stokta olmayan ürünlerin üretimi mümkün olmayabilir. Tedarik sıkıntısı yaşandığında ve/veya ürün artık stokta olmadığında, SATICI müşteriye sipariş edebileceği benzer veya daha farklı kategori ve değerde ikame ürünler hakkında bilgi verme hakkını saklı tutar. Müşterinin ikame ürünleri sipariş etmek istememesi halinde, istenmeyen ikame ürün için ödenmiş olan tutarı SATICI, ALICI’ya iade eder.
6.7. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde Mesafeli Satış Sözleşmesinden doğan yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade edeceğini kabul etmektedir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ila 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul etmektedir.
6.8. ALICI herhangi bir nedenle ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul etmektedir.
6.9. Teslim anında ALICI'nın teslimat adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş kabul edilecektir. ALICI’nın teslimat adresinde bulunmaması, ürünü teslim almaması ve/veya regold.com.tr’ye üyelik esnasında ve/veya sipariş sırasında hatalı/eksik/yanlış adres ve iletişim bilgisi vs. vermesi, taşıyıcı kargo firması tarafından kendisine SMS ve/veya e-posta yoluyla gönderilen teslimat kodunu 3. Kişilerle paylaşması ve ürünün/ürünlerin kaybolmasına/çalınmasına/zarar görmesine sebebiyet vermesi vs. sebeplerle ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumlarında; SATICI hiçbir sorumluluk kabul etmez. Bu durumda, ALICI’nın ürünü teslim alamamasından ve/veyahut ürünün kargo şirketinde beklemesinden ve/veyahut geç teslim almasından kaynaklanan her türlü doğrudan ve/veyahut dolaylı zarardan ve ziyandan ALICI tek başına sorumlu olduğunu kabul etmektedir. Ürünün ALICI’ya teslim edilememesi ve taşıyıcı kargo firmasına iade edilmesi halinde, bir defaya mahsus ürün kargo şirketi tarafından tekrar SATICI’ ya gönderilir.
Ürünün taşıyıcı kargo firması tarafından ALICI’ya teslim edilememesi ve SATICI’ya iade edilmesi halinde, Şayet ALICI siparişin iptali yerine ürünün kendisine ulaştırılmak üzere SATICI tarafından ikinci defa kargoya verilmesini talep ederse; kargo ve taşıma ücretlerinin tamamı ALICI tarafından karşılanacaktır. Aksi halde, ALICI’nın bu durumu kabul etmemesi durumunda SATICI sözleşmeyi tek taraflı ve tazminatsız olarak feshetme hak ve yetkisine sahiptir. ALICI bu durumu sonuçlarını tahayyül ederek kabul etmektedir.
6.10.ALICI, ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI’ya ödenmemesi halinde, ALICI ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.11. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebep halleri nedeni ile ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildireceğini kabul etmektedir. ALICI da siparişin iptal edilmesini, ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ila 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul etmektedir.
6.12. SATICI’nın, ALICI tarafından siteye kayıt formunda belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen adresi, e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim bilgileri üzerinden mektup, e-posta, SMS, telefon görüşmesi ve diğer yollarla iletişim, pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla ALICI’ya ulaşma hakkı bulunmaktadır. ALICI, Mesafeli Satış Sözleşmesini kabul ettiğinde SATICI’nın kendisine yönelik yukarıda belirtilen iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul etmektedir.
6.13. ALICI, mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir.
6.14. Satışa konu ürün 2 sene boyunca garantilidir. Teslimden itibaren 2 sene içerisinde ürün ile ilgili herhangi bir üretim hatası ortaya çıkması durumunda ürünü tamir etme ya da yenisi ile değiştirme garantisi vermektedir. ALICI ürüne 3. Kişiler tarafından parça değişimi, tamirat vb şeklinde herhangi bir müdahale yapılmış olması halinde ve kullanıcı hatalarından kaynaklanan fiziksel tahribat bulunması halinde garantinin geçerli olmadığını bildiğini kabul etmektedir.
6.15. ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürünün ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edebilir. ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
6.16. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini kabul etmektedir.
6.17. ALICI siparişine ve/veya siparişine konu ürüne ve/veya siparişi ile ilgili herhangi bir konuda şikâyetinin olması halinde, şikâyetlerini yukarıda belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilir. İletilmiş olan şikâyet başvuruları kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede geri dönüş sağlanacaktır. Ayrıca ALICI, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
6.18. ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu formun sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
SATICI: REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş
ALICI:
TARİH:
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
1.TARAFLAR
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi Ön Bilgilendirme Formu (“ÖN BİLGİLENDİRME”)’ REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş.’ye (“SATICI”) ait regold.com.tr internet sitesi üzerinden ürün satın alan ve aşağıda bilgileri yazılı alıcının (“ALICI”) Mesafeli Satış Sözleşmesinin (“SÖZLEŞME”) koşulları, ürünün/ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, ürünlerin teslimi ve cayma hakkına ilişkin ön bilgi edinmesi amacıyla hazırlanmıştır. İşbu Ön Bilgilendirme, 28 Kasım 2013 tarih ve 28835 sayılı Resmî Gazete ile yayımlanarak, 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve 27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca ön bilgilendirme formu niteliğindedir. İşbu Ön Bilgilendirme ALICI’nın siparişi onaylamasıyla yürürlüğe girecek olan Mesafeli Satış Sözleşmesinin ayrılmaz bir parçasıdır.
A.‘ALICI’; (sözleşmede bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır)
B.‘SATICI’; (sözleşmede bundan sonra “SATICI” olarak anılacaktır)
AD- SOYAD: REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş
ADRES: Mollafenari Mh. Nur-u Osmaniye Cd. No:55/1 Çemberlitaş/ İSTANBUL
İş bu ön bilgilendirmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2.ALICI VE SATICIYA AİT BİLGİLER
3. ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
Ürün/ürünlerin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, tüm vergiler dahil satış bedeli, ödeme şekli, aşağıda belirtildiği gibidir.
Ödeme Şekli ve Planı:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek kişi:
Fatura Adresi:
Sipariş Tarihi:
Tahmini Teslimat Tarihi:
Teslim şekli:
ALICI tarafından söz konusu ürünlerin bedeli, kargo masrafı da ALICI’ya ait olmak üzere her koşulda kredi kartı veya aynı benzer nitelikteki banka kartları ile elektronik ortamda SATICI’ya ödenecektir. SATICI, 3. maddede yer alan ürünlere ilişkin ödeme işleminin tamamlanmasını takiben söz konusu ürünleri ALICI’nın 2. Maddede belirtilen adresine teslim edilecektir.
Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile teslim edilecektir. Teslimat adresi ile fatura adresinin farklı olması halinde fatura ALICI’nın kayıtlı e posta adresine gönderilecek, talep halinde ise verilen adrese fiziken teslim edilecektir.
ALICI iş bu maddede belirtilen tüm bilgileri okuduğunu ve anladığını, siparişinin detayları konusunda bilgilendirildiğini, siparişin onaylanması halinde bu ürün/ürünlerin satın alınması için gerekli onayı verdiğini ve taraflar arasında mesafeli satış sözleşmesinin kurulacağını kabul etmektedir.
4.CAYMA HAKKI
4.1. ALICI, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşme konusu ürünün/ürünlerin kendisi tarafından teslim alınmasını takiben 14 (on dört) gün içinde cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.
4.2. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin SATICI’ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile gönderilmesi ve ürün/ürünlerin “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri çerçevesinde yer almaması gerekmektedir.
4.3. ALICI, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi SATICI’ya yönelttiği tarihten itibaren en geç on gün içinde malı teslim aldığı SATICI’ya ya da yetkilendirilmiş olduğu kişiye/firmaya ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile teslim etmeniz gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.), kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile eksiksiz ve hasarsız olarak teslim etmelidir. Ürünün belirtilen iade adresine gelişi sırasındaki sorumluluk alıcıya aittir.
4.4. Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde, malın yukarıda belirtildiği şekilde kendisine iade edilmiş olması şartıyla, ALICI’dan tahsil ettiği bedelleri ALICI’nın ürünleri satın alırken kullandığı ödeme aracına ve ALICI’ya herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde iade edecektir.
4.5. Teslim alınmış olan malın değerinde ALICI’nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
4.6. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
4.7. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir. ALICI, iş bu formu dijital ortamda onaylamakla cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
5.CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
5.1. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 15. Maddesi gereği, tüketicinin özel istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen ve/veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerde cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) kullanılamaz. Bu doğrultuda:
-Üzerine isim, tarih, harf ve/veya özel mesaj yazılan ürünlerde,
-Kişiye özel tasarlanmış ürünlerde,
-Kişisel talepler doğrultusunda boyut, taş, maden, veya tasarım değişikliği yapılan, ürünlerde, (Tahdidi olmamak üzere; ürün boyunda ölçü seçimi yapılan tüm ürünler, ürünün regold.com.tr’de sunulan maden renginden farklı bir renkte üretilmesinin talep edilmesi vb.)
-Yüzük ölçüsü kişiye özel olarak hazırlandığı için tüm yüzük siparişlerinde ve kolye, bileklik, bilezik, halhal, şahmeran boyu ve modelinde değişiklik yapılan ürünlerde,
Bunlarla tahdidi olmamakla, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi kapsamında kalan ALICI’nın istekleri doğrultusunda üretilen, kişiselleştirme yapılan tüm ürün gruplarında yasal koşullara bağlı olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) bulunmamaktadır. ALICI bu duruma rıza gösterdiğini, siparişi sırasında cayma hakkının bulunmadığı hususunda ayrıntılı bilgilendirildiğini kabul etmektedir.
5.2. ALICI’nın bir yurtdışı teslimat adresi beyan etmesi neticesinde Türkiye Gümrük Sahası dışındaki bir adrese teslim edilen ürünler Cayma hakkı kapsamı dışındadır. Siparişin gideceği ülkede oluşabilecek gümrük masrafları, ekstra taşıma masrafları vb. tüm diğer masraflar ALICI tarafından karşılanacaktır.
Yurt dışına gönderilen ürünlerin ALICI’sına ulaşmaması ve SATICI'ya geri gönderilmesi halinde sipariş sahibine taşımacılık bedelinin iadesi yapılmaz ve sipariş ücretsiz olarak tekrar gönderilmez.
ALICI'nın siparişinin gümrük süreçlerinin çözülmemesi sebebi ile ilgili ülkenin gümrük uygulamaları içerisinde ürünü imha etme, alıkoyma vb. bir uygulama olduğunda ve/veya gümrük süreci sona erdikten sonra dahi ALICI’nın ikamet ettiği ülke sınırlarında taşıma esnasında yaşanan aksaklıklar sebebi ile (ürünün kaybolması, çalınması, ALICI’nın adres ve/veya İletişim bilgilerini hatalı bildirmesi vs.) ALICI’nın kusuru olmasa dahi, SATICI’dan kaynaklı olmayan herhangi bir sebeple ürünün ALICI’ya ulaştırılamaması halinde bu durumdan SATICI sorumlu değildir ve sipariş tutarı geri ödenmez.
6.DİĞER HÜKÜMLER
6.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde iş bu bilgilendirmeye konu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul etmektedir.
6.2. Sipariş edilecek olan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile ALICI’ nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır. ALICI’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlerde teslimat süresi 30 günü aşabilecektir. ALICI, kişisel ihtiyaçları ve isteği doğrultusunda hazırlanan bir ürünü satın aldığında teslimatın 30 gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla sözleşmeyi feshedemeyeceğini kabul etmektedir.
6.3. regold.com.tr üzerinden ürünün satışa sunulması aşamasında teknik hatalar ya da maddi hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde SATICI siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ALICI’ya iade etme hakkına sahiptir. ALICI bu durumu bila itiraz kabul etmektedir.
6.4. regold.com.tr İnternet Sitesi'nde sunulan ürünlerin el yapımı olmasından ve siparişi verilen yüzük ölçülerinin farklılığı nedeniyle ağırlık, uzunluk, genişlik vb. özelliklerinde üretim sonrasında ± %10 kadar farklılık olabilmektedir. ALICI sipariş oluştururken bu duruma onay ve rıza verdiğini kabul etmektedir.
6.5. SATICI, Mesafeli Satış Sözleşmesinden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
6.6. SATICI, regold.com.tr’de satışa sunduğu ürünlerin tamamının stokta bulunmaması muhtemeldir. Sipariş edilen ürünler, gerekli görüldüğü durumlarda üretilmektedir. Ancak çeşitli sebeplerle, sipariş verilen ve stokta olmayan ürünlerin üretimi mümkün olmayabilir. Tedarik sıkıntısı yaşandığında ve/veya ürün artık stokta olmadığında, SATICI müşteriye sipariş edebileceği benzer veya daha farklı kategori ve değerde ikame ürünler hakkında bilgi verme hakkını saklı tutar. Müşterinin ikame ürünleri sipariş etmek istememesi halinde, istenmeyen ikame ürün için ödenmiş olan tutarı SATICI, ALICI’ya iade eder.
6.7. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde Mesafeli Satış Sözleşmesinden doğan yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade edeceğini kabul etmektedir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ila 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul etmektedir.
6.8. ALICI herhangi bir nedenle ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul etmektedir.
6.9. Teslim anında ALICI'nın teslimat adresinde bulunmaması durumunda dahi SATICI edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş kabul edilecektir. ALICI’nın teslimat adresinde bulunmaması, ürünü teslim almaması ve/veya regold.com.tr’ye üyelik esnasında ve/veya sipariş sırasında hatalı/eksik/yanlış adres ve iletişim bilgisi vs. vermesi, taşıyıcı kargo firması tarafından kendisine SMS ve/veya e-posta yoluyla gönderilen teslimat kodunu 3. Kişilerle paylaşması ve ürünün/ürünlerin kaybolmasına/çalınmasına/zarar görmesine sebebiyet vermesi vs. sebeplerle ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumlarında; SATICI hiçbir sorumluluk kabul etmez. Bu durumda, ALICI’nın ürünü teslim alamamasından ve/veyahut ürünün kargo şirketinde beklemesinden ve/veyahut geç teslim almasından kaynaklanan her türlü doğrudan ve/veyahut dolaylı zarardan ve ziyandan ALICI tek başına sorumlu olduğunu kabul etmektedir. Ürünün ALICI’ya teslim edilememesi ve taşıyıcı kargo firmasına iade edilmesi halinde, bir defaya mahsus ürün kargo şirketi tarafından tekrar SATICI’ ya gönderilir.
Ürünün taşıyıcı kargo firması tarafından ALICI’ya teslim edilememesi ve SATICI’ya iade edilmesi halinde, Şayet ALICI siparişin iptali yerine ürünün kendisine ulaştırılmak üzere SATICI tarafından ikinci defa kargoya verilmesini talep ederse; kargo ve taşıma ücretlerinin tamamı ALICI tarafından karşılanacaktır. Aksi halde, ALICI’nın bu durumu kabul etmemesi durumunda SATICI sözleşmeyi tek taraflı ve tazminatsız olarak feshetme hak ve yetkisine sahiptir. ALICI bu durumu sonuçlarını tahayyül ederek kabul etmektedir.
6.10.ALICI, ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI’ya ödenmemesi halinde, ALICI ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
6.11. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebep halleri nedeni ile ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildireceğini kabul etmektedir. ALICI da siparişin iptal edilmesini, ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ila 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul etmektedir.
6.12. SATICI’nın, ALICI tarafından siteye kayıt formunda belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen adresi, e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim bilgileri üzerinden mektup, e-posta, SMS, telefon görüşmesi ve diğer yollarla iletişim, pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla ALICI’ya ulaşma hakkı bulunmaktadır. ALICI, Mesafeli Satış Sözleşmesini kabul ettiğinde SATICI’nın kendisine yönelik yukarıda belirtilen iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul etmektedir.
6.13. ALICI, mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir.
6.14. Satışa konu ürün 2 sene boyunca garantilidir. Teslimden itibaren 2 sene içerisinde ürün ile ilgili herhangi bir üretim hatası ortaya çıkması durumunda ürünü tamir etme ya da yenisi ile değiştirme garantisi vermektedir. ALICI ürüne 3. Kişiler tarafından parça değişimi, tamirat vb şeklinde herhangi bir müdahale yapılmış olması halinde ve kullanıcı hatalarından kaynaklanan fiziksel tahribat bulunması halinde garantinin geçerli olmadığını bildiğini kabul etmektedir.
6.15. ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürünün ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edebilir. ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
6.16. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini kabul etmektedir.
6.17. ALICI siparişine ve/veya siparişine konu ürüne ve/veya siparişi ile ilgili herhangi bir konuda şikâyetinin olması halinde, şikâyetlerini yukarıda belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilir. İletilmiş olan şikâyet başvuruları kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılacak ve en kısa sürede geri dönüş sağlanacaktır. Ayrıca ALICI, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
6.18. ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu formun sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.
SATICI: REGOLD KUYUMCULUK SAN.VE TİC. A.Ş
ALICI:
TARİH: